Een dag in Montevideo, Uruquay

6 januari 2019 - Montevideo, Uruguay

Zaterdag, 6 januari 2019.

Buenos Diaz

We blijven nog maar even in de Spaanse talen. Vanmorgen om een uur of 7 legden we aan in Uruguay. Wederom prachtig weer. Na het ontbijt gingen we aan land op weg naar de Hop-on/Hop-off bus. Die vertrok om half 10. We kwamen o.a. langs het parlementsgebouw. We reden mee tot ongeveer de helft van de route, want daar in de buurt was een Starbucks. En jawel hoor ….. 1 beker gescoord….. Richard blij natuurlijk en de koffie smaakte daar ook heerlijk. Daarna zijn we weer een stuk teruggelopen naar de halte van de bus. We moesten daar een half uur wachten, maar dat werden 3 kwartier. Toen kwam er toch een prachtige touringcar aan, die totaal niet leek op de normale Hop-on/Hop-off bus, maar hij kwam ons wel ophalen. Prachtige stoelen erin die zelfs helemaal plat konden en een speciale beensteun. De business class in een vliegtuig kan er nog een puntje aan zuigen.

We maakten ons rondje hiermee verder af. En reden een heel stuk langs een erg mooi strand en boulevard. Na het hele rondje afgemaakt te hebben stapten we uit en gingen we al wandelend verder. Dat was nog een hele uitdaging want de temperatuur was ondertussen opgelopen naar 33 graden. We liepen langs een markt en ons doel was de Plaza de Independencia. Daar stond nog een oude stadspoort van de citadel. Die wilden we per se nog zien omdat diezelfde poort op de beker van de Starbucks stond.

Wat ons vooral opviel aan Montevideo. Het is een mooie stad. Het verkeer is lang niet zo chaotisch als in Buenos Aires. De stoepen zijn een stuk beter. Als we al ergens een gat in de stoep zagen was hij lang niet zo diep. Je merkt aan alles dat de economie hier veel sterker is dan in Argentinië.

Tot slot nog een foto van het schip. We hebben vanavond in een restaurant gegeten i.p.v. het buffet, wat trouwens ook goed is hoor. Daarna zijn we naar een show geweest met een Braziliaanse zangeres. Erg leuk.

Morgen zijn we de hele dag op zee, dus geen verhaal morgen. Overmorgen gaan we weer aan land en maken we een excursie. Maar dat is van later zorg, dat verhaal komt dan wel weer

Groetjes Fred, Richard en Christa

1. Toos:
    6 januari 2019
    Veel plezier weer op de volgende etappe van jullie reis.Ziet er weer goed uit.Alleen al die luchten.Richard gefeliciteerd met je eerste mug
  2. Gina:
    6 januari 2019
    Wat geweldig weer allemaal, ik zit hier op zondagochtend in mijn pyjama heerlijk mee te genieten. Hier een graad of 7 en enigszins grijs dus dat jullie dat even weten. Maakt jullie genieten nog groter. En wat een boot!! Fijne zondag en tot overmorgen!
  3. Winny Groot:
    6 januari 2019
    In onze familie gaat het volgende verhaal: een familielid van mijn grootmoeder aan vaders kant (Antje Belleman uit Egmond) vertrok naar Monte Video om daar zijn geluk te beproeven. Ze hebben nooit meer wat van hem gehoord. Maar jullie zijn hem ook vast niet tegen gekomen. Het klinkt trouwens allemaal heerlijk en avontuurlijk wat jullie doen en meemaken! Tot over een paar dagen.
  4. Ria:
    6 januari 2019
    Wij waren toen ook even in Uruguay in Colonia. Dat zag er inderdaad welvarender uit. Deze plaats was werelderfgoed. Gaan jullie nu het Beagle kanaal op? Herman wordt alleen van de naam al weer zeeziek. Goede vaart verder.
  5. Abe en Aly:
    6 januari 2019
    Hahahaha ....... en ja hoor hij heeft 'm.
    Die honger is weer voor even gestild.
    Op naar de volgende beker.
    Als ik het goed heb begrepen komen jullie met de bus business class terug mits hij ook waterdicht is.
    Zijn er ook schoenenwinkels want jullie lopen daar toch de nodige km af en met die hitte slijten de sneller😎😉
    De stappenteller maakt overuren, en ja dat nemen we ook zonder meer aan dat je daar heerlijk kunt smikkelen.
    Hier is het kil en klam weer maar ook dat heeft wel zijn bekoring, alhoewel het verveelt sneller dat het mooie weer bij jullie in Uruguay.
    Nou voor komende dagen dubbel genieten
    Want wij moeten het een dagje zonder reisverhaal doen.
  6. Joke te Lindert:
    7 januari 2019
    Gelukkig een starbucksbeker, de hele reis is nu gelukt, ik ben een ogenblik bang geweest voor Richard dat het in deze reis niet zou lukken.