Buenos Aires Dag 5

2 januari 2019 - Buenos Aires, Argentinië

Dinsdag, 1 januari 2019.

Hallo allemaal

Veel mensen hebben we al het beste gewenst voor 2019, maar diegenen die we gemist hebben; alsnog een heel voorspoedig en gezond 2019.

Wij hebben de New Years Eve, zoals ze hier oudejaarsavond noemen, in het hotel doorgebracht bij een speciaal diner. Dat was lekker en tegen middernacht zijn we naar het dakterras gegaan om te zien of er veel vuurwerk was. Nou er was wel vuurwerk maar daar is het meeste dan mee gezegd. We zijn natuurlijk wel verwend met het uitzicht op ons balkon met het vuurwerk of met 2 jaar geleden het vuurwerk bij de brug in Sydney.

Vanmorgen mochten we van ons zelf een uurtje uitslapen. Het weer was niet zo heel erg best voorspeld, maar dat viel alles mee. Wel was het al vochtig heet. Nu is alles gesloten op 1 januari hier. Zelfs de Starbucksen. Niet veel anders natuurlijk als bij ons. Iedereen heeft een vrije dag, maar gelukkig reden de Hop-on en Hop-off bussen wel vanaf 12 uur.

Om half 11 stonden we al in de rij voor kaartjes en met ons hadden veel mensen hetzelfde idee opgevat. Om 12 uur ging de bus rijden en 1 rondje duurde 3 uur. We hebben ons gemak er van genomen en zijn mooi 3 uur blijven zitten en hebben alles in ons opgenomen. We kwamen langs plekken waar we al eerder deze week geweest waren, maar ook door andere wijken. Bijvoorbeeld de wijk La Boca. Een van de oudere wijken en niet overal even veilig. Alles heel kleurrijk, maar wel heel arm. Veel huizen zijn gemaakt van golfplaten. Sommige mensen hebben daar dan wel weer iets heel moois van gemaakt, door het prachtig te schilderen.

Ook kwamen we langs La Bombonera. Het voetbalstadion van de Boca Juniors. Dit jaar zelfs bij ons in het nieuws geweest omdat de wedstrijd om het kampioenschap tegen de River Plates niet gespeeld kon worden door verregaande ongeregeldheden.

Diego Maradonna is hier beroemd geworden enook Messi, de speler die nu bij Barcelona speelt, komt hier ook vandaan.

Een andere leuke bezienswaardigheid waar we langskwamen was een kunstwerk wat een bloem voorstelde. Het schijnt dat die bloem vroeger ‘s avonds dicht ging en ‘s morgens weer open. Maar dat mechanisme is kapot dus nu staat hij gewoon open.

Om 3 uur waren we weer terug bij het beginpunt. Veel dorst en erge trek. Gelukkig was er bij de Obelisk wel een restaurant open en konden we bij Mc Donalds nog een ijsje halen als toetje. Dat moest er natuurlijk meteen allemaal weer afgewandeld worden en na 3 kwartier flink wandelen kwamen we weer bij ons hotel. Precies op tijd, want daar kwam de onweersbui ook aan. Morgen is het de laatste hele dag dat we hier in de stad onze tijd nog zelf kunnen indelen. Daarna zijn we hier nog wel 2 dagen maar met beperkte tijd. Zo verhuizen we in een van die dagen van het hotel naar ons cruise schip. Voor diegene die dat nog niet wisten; we gaan eind van deze week starten met een cruise vanaf Buenos Aires.

Maar Richard heeft nog wel een lijstje wat we morgen kunnen afwerken. Er zal morgen dan ook wel weer veel te vertellen zijn

Groeten Fred, Richard en Christa

1. Abe en Aly:
    2 januari 2019
    Hooikoorts vanuit een mistroostig Heerhugowaard.
    De kruiddampen zijn weggewaaid en alleen de rommel laat zien dat er weer heel veel mooi vuurwerk is afgestoken.
    Ja zo'n hop on/off bus is een uitstekend middel om een wereldstad als BA te doorkruisen.
    O o hoe moet dit nog goedkomen met de verzamelaar van de Starbucks nu er nog maar 2 dagen in BA te gaan zijn.
    Is er geen piccolo of hostessdie contacten kan leggen?
    Het gaat tenslotte maar om één exemplaar.
    Nu het was een prachtig verhaal en zie reikhalzend uit naar het reisverslag van dag 6
    Groetjes Abe enAly.
  2. Abe en Aly:
    Hooikoorts= hoiii
  3. Hermien:
    2 januari 2019
    Hoi. Jullie maken weer heel wat mee hoor. Leuk om dat alles te lezen. Vooral de buskaartjes lijken mij een verademing. Ronald was pasgeleden € 3.50 kwijt voor 1 busrit Velserbroek Heemskerk. Staan er ook kerstbomen bij jullie. Ik miste ze op de foto in restaurant en ook buiten. Fred wij genieten hier nog steeds van de kerstlichtjes. In het weekend gaan wij ze opruimen. Het was een gezellige oud en nieuw hier met Daphne en twee vriendinnen en Erwin. We hebben gemonopolied, de Texelse versie. Ik had o.a. de Slufter in mijn bezit. Ook een beetje vakantiegevoel.
    Veel plezier nog allemaal en we duimen voor Richard dat hij nog een beker kan bemachtigen.
  4. Henk en Loes:
    2 januari 2019
    Wat een verschillende werelden. Jaarwisseling hier was heel kleurig en ook veel herrie, het leken soms wel bommen.
    Wat ons opviel tijdens een rondje om: nergens rommel gezien, alleen één afvalbakje aan flarden. De kerstboom staat hier nog t/m volgende week woensdag. Dat wordt sowieso een drukke dag ochtend Nieuwjaarsinloop hier, middag keuring rijbewijs en avond Nieuwjaarsreceptie Barbers. Hoezo vakantie? ha ha. wat een narigheid voor Richard, zo'n eind van huis en dan geen beker scoren. Geniet maar weer lekker verder van jullie reis. Groetjes
  5. Joke te Lindert:
    Rinus,
    Toen wij er waren deed de roestvrijstalen bloem het nog, hebben jullie hem soms gemold? Grapje hoor! Het bewijst nogmaals, denk maar aan de desolate toestand van de trottoirs, dat Argentina arm is, derhalve hebben ze geen geld voor dit soort noodzakelijke reparaties.
    Zo'n rit met een hop-on-hop-off-bus is altijd leuk he(?) , lekker ontspannen zitten en rondkijken.

Binnenkort de luxueuze boot op (niet de boot in) en dan lekker cruisen, jullie zijn te benijden.
    Rinus.