Buenos Aires Dag 6

2 januari 2019 - Buenos Aires, Argentinië

Woensdag, 2 januari 2019.

Het was afzien vanmorgen. We bedoelen dit keer dat het, voor wat het weer betrof, eigenlijk een behoorlijke aanslag was op onze ijzeren conditie.

Een gevoelstemperatuur van tussen de 35 en 40 graden. Daarbij een luchtvochtigheid van rond de 85 en 90 procent. Het voelde hetzelfde als na een hele hete dag en het wachten was op onweer dat ging komen. Die enorme benauwde atmosfeer waar geen zuchtje wind te voelen was. We kennen deze situatie wel.

Deze dag was gereserveerd om de Japanse tuinen nogmaals met een bezoek te verrassen. De eerste keer was op 31 december, maar toen was het al gesloten. Dit keer in de herhaling dus.

Gezien de omschreven weerssituatie leek het ons het beste zo weinig mogelijk te lopen. En de tuinen liggen een behoorlijk eind weg. Vandaar de volgende oplossing gekozen. Eerst maar eens met de metro naar een plek waar de hop on – hop off bus ook zou stoppen. We hadden nog kaartjes, - die zijn 24 uur geldig -. Dan met die bus richting de tuinen zodat we niet al te ver moesten lopen naar de ingang. Daar aangekomen waren we niet de enige. Er stond een rijtje mensen. En we stonden in de schaduw. Het was heet, heter, heetst en benauwd. Veel mensen zochten bij voortduring de schaduwkanten in de tuin op en ook van de bankjes om uit te rusten en bij te komen werden veelvuldig gebruikt. We zagen vaders die met geheel bezwete T-shirts hun kinderen in toom probeerden te houden. Of overhemden en blouses waar grote natte plekken op zaten. Het was een natte boel. We probeerden zelf nog wel zo veel als mogelijk te zien, maar we hebben een fotograaf “als bikkel” bij ons die gewoon rustig op zijn knieën in de hitte gaat zitten en zoekt om het mooiste plaatje te schieten. Het resultaat is te zien.

Eigenlijk zijn we te kort in de tuin geweest voor ons gevoel, maar ja de omstandigheden…….

Heel rustig lopend, zoveel als mogelijk in de schaduw, zijn we teruggelopen naar een metro station. Onderweg een stop gemaakt bij onze “Bucks”vrienden om een ijskoude Frappuccino te nuttigen bij de airco.

Via de metro op weg gegaan naar Teatro Colon. Een wereld beroemd theater, te vergelijken met het Opera House bv. Alleen veel ouder en een bezoek met rondleiding waard. We kwamen daar aan in het begin van de middag en de lang gewenste afkoeling kwam dan toch in de vorm van een fikse onweersbui. Precies op dat moment stonden wij binnen en sloten we aan in de rij om toegangskaarten te kopen. Een klein uur in de rij gewacht en, naar schatting nog een kwartier te gaan, kwam doodleuk het bordje dat de kaartverkoop voor vandaag uitverkocht was. Daar heb je dan een uur voor J#@ L%$ in de rij gestaan. Gewoon pech. Maar we konden in ieder geval schuilen, hoewel we onze paraplu mee hadden. Helaas dus. Geen Teatro Colon voor ons.

Je zou kunnen opperen om dan morgen te gaan. Maar, zoals al was verteld, verhuizen we morgen. Om 11 uur checken we uit bij ons hotel en nemen een taxi naar de cruise terminal waar ons cruise schip de Star Princess van de Princess Cruise Lines de komende tijd ons onderkomen gaat worden. Het schip is vandaag in de haven aangekomen.

Dus morgen een verhuisdag. We blijven een nacht over zodat we vrijdag ook nog in Buenos Aires zijn. Wat daarna komt, schrijven we morgen wel weer.

De groetjes en tot morgen.

Richard, Christa en Fred.

1. Ria:
    2 januari 2019
    Jammer dat jullie teatro Colon niet meer in konden. Het is een prachtig theater. Leuk om alles te lezen ik herbeleef het weer allemaal. Veel plezier nog.
  2. Joke te Lindert:
    3 januari 2019
    Vakantie is afzien! Je maakt van alles mee, hitte, onweer, gesloten theaters en wachten in de rij. Ik wou dat ik met jullie mee was.
  3. Joke te Lindert:
    3 januari 2019
    Rinus,
    We hebben eens een gids gehad die bij een bepaalde gelegenheid het volgende zei: Verderop is het extreem heet en soms, als je pech hebt, nog heter. Jullie hebben dit nu blijkbaar meegemaakt, en dan is het volgende van toepassing: sweat it out.
    Maar jullie hebben je wel kranig geweerd.