We gaan aan boord

4 januari 2019 - Buenos Aires, Argentinië

Donderdag 3 januar 2019.

Goedemiddag allemaal.

Vandaag maar een kort stukje en nog geen foto’s Vanmorgen na het ontbijt hebben we alles weer ingepakt, om 11 uur moesten we uitchecken en om half 12 kwam de taxi om ons naar de cruiseterminal te brengen. Eigenlijk kon je pas vanaf 1 uur op de boot inchecken maar toen we er aan kwamen waren ze al druk bezig. Je geeft dan eerst je koffers af en die zie je pas in de hut weer terug. Dan kom je in een grote hal terecht waar je kunt zitten en worden er nummers afgeroepen om naar de balie te gaan. Daar krijg je jouw “board” pasje en worden alle formaliteiten afgerond.

Hoogste tijd om op het schip te gaan. De hut opzoeken en de koffers weer uitpakken. Want die stonden alweer keurig voor de deur van onze hut. Zo wordt het alweer tijd voor de lunch. Daarna een rondje schip om te kijken waar alles zich zo’n beetje bevindt. Overal zijn er gezellige hoekjes buiten met ligstoelen en een zwembad in de buurt. Totaal zijn er 4 zwembaden. We hebben de winkels bekeken en natuurlijk het casino. De winkels en het casino zijn nog dicht. Die gaan pas open als we op zee zitten, want alles is tax free. Dan alle documentatie en veiligheidsvoorschriften doornemen en je bent bijna net zo moe als een dag door de stad sjouwen. Ons loffelijke voornemen is om geen liften te gebruiken maar steeds de trappen te nemen. En aangezien we op dek 10 zitten is dat een grote uitdaging.

Ook zijn er een aantal bars, verschillende restaurants, een groot en een klein theater, kortom we zullen ons niet vervelen als we een dag op zee zitten.

Komen we meteen bij de volgende mededeling. Wanneer we een dag op zee zitten, dat zijn er geloof ik 4, gaan we geen verhaal maken. We beleven dan niets bijzonders en als we dat moeten opschrijven wordt het ongeveer 4 keer hetzelfde verhaal. Internet op de boot is heel erg duur, dus dan snijdt het mes aan 2 kanten. Wij vervelen jullie niet met 4 dezelfde verhalen en wij kunnen zuinig zijn op onze internetbundel van 680 minuten.

Morgen zijn we nog in Buenos Aires en gaan we nog een paar dingen bekijken. Dat verhaal krijgen jullie morgen natuurlijk wel te horen met foto’s natuurlijk van ons onderkomen nu.

Tot morgen dan maar weer.

Fred, Richard en Christa

1. Gina:
    4 januari 2019
    Heel veel plezier aan boord en die trappen, nou, ik ben benieuwd, denk een beetje om je knieën Christa! En nou lekker 3 x daags jezelf door al die meters buffetten heenvreten 😂😂
  2. Peter:
    4 januari 2019
    Niet te veel gokken kan niet altijd positief uitvallen of je moet gewoon een geluksvogel zijn. Zwemvest al klaarliggen ???
  3. Joke te Lindert:
    Rinus.
    Ik las de aanhef van jullie verslag: "We gaan aan boord", en onmiddellijk kwam er een liedje uit mijn geheugen naar boven: "Daar is de haven, daar is het water, waar je altijd hoort, we gaan aan boord".

Pas maar op met trappenlopen straks kom je nog sterk vermagerd thuis.

Ik ben wel een beetje teleurgesteld dat ik een aantal dagen zonder reisverslag moet zien door te komen. Fred je kunt toch bijvoorbeeld, (door ze te tellen), alleen het aantal bestegen traptreden per dag vermelden. Grapje.