Buenos Aires. Een nieuwe stad.

28 december 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Vrijdag 29 december 2018.

Hallo allemaal

It’s a long way to Buenos Aires. Na een hele lange vlucht en een paar filmpjes en een paar dutjes landden we om half zeven vanmorgen in Buenos Aires. Gelukkig hadden we het hotel al vanaf gisteren besproken zodat we meteen in onze kamers konden. Sterker nog, we schoven zo aan bij het ontbijt.

Daarna de boel wat op orde brengen en een uurtje rusten en niet vergeten de zomerkleren aan te trekken want het was een stralende dag. Om 11 uur gingen we op stap. Ons hotel ligt aan die hele brede boulevard. Sterker nog; het is de breedste boulevard ter wereld zelfs. En als je die afloopt kom je ten eerste een paar Star Bucksen tegen. Maar geen beker te bekennen. Het schijnt dat de oude bekers bijna op zijn en de nieuwe bekers nog niet voorradig zijn. Het zal toch niet gebeuren dat Richard zonder beker thuis komt.

Verder op de boulevard kwamen we bij de Obelisk. Die is gebouwd in 1936 ter ere van het 400 jarig bestaan van Buenos Aires. Na iedere voetbalwedstrijd van Argentinië komen de supporters hier bij elkaar.

Dit was voor vandaag ver genoeg. We sloegen een zijstraat in en kwamen uit op het beroemde Plaza de Mayo. Het plein waar iedere donderdagmiddag om half vier de dwaze moeders bijeenkomen. Zij herdenken hier hun zonen en mannen die bij het militaire bewind van 1976 tot 1983 spoorloos verdwenen.

Ook staat hier het werkpaleis van de Argentijnse president. De Casa Rosada. Heel beroemd geworden door Evita Peron die hier op het balkon haar toespraak hield. We willen dit paleis van de week nog bezoeken dus dan horen jullie er wel meer van.

Langzamerhand werden we toch wel een beetje moe en wandelden we weer naar het hotel. Vanavond na het eten wordt dit stukje geplaatst. We wachten nog even op de foto’s van Richard. Daarna wordt het een vroegertje om te gaan slapen want zo’n nacht in het vliegtuig sloopt je wel en de dag duurt ook nog 4 uur langer door het tijdsverschil. Maar na een goede nachtrust kunnen we er morgen weer fris tegenaan.

Groetjes allemaal en tot morgen Fred Richard en Christa

1. Gina:
    29 december 2018
    Het begint in elk geval weer goed zo te zien! Hier gelukkig grauw en grijs dus genieten jullie maar lekker daar!
  2. Henk en Loes:
    29 december 2018
    Goedemorgen, hier nog steeds grijs. Vuurwerk mocht verkocht worden dus de knallen zijn al ruim te horen. Daar ook?. Groetjes en genieten maar
  3. Joke te Lindert:
    29 december 2018
    Mooi weer daar! Dat was ook wel de verwachting maar toch, het had kunnen regenen.
    Een goed begin van een geweldige reis.
    Fikse vuurwerkknallen hier, onze buurjongen gaat nu al helemaal los. De ramen staan te trillen. Dat zal nog wat worden.
    Gaan jullie nog een tangoshow bekijken? Wij vonden dat erg leuk. In de stad is natuurlijk ook veel te zien. Geniet er maar lekker van alles. Dank voor de leuke foto's.
  4. Abe en Aly:
    29 december 2018
    Mooi weer aan de overzijde van de aarde.
    Gaat Fred en jij op nieuwjaarsdag ook zingen " O HAPPY NEW YEAR" op het balkon waar Evita Peron ook stond.
    Richard filmt en verzorgt het geluid.😉😉
    De Argentijnse Tango lijkt mij echt iets voor Fred lekker losjes vanuit de heup en toch strak bewegen. Hahaha
    Jongens nog veel plezier.
    Kan niet wachten op het volgende reisverhaal.
  5. Laura:
    10 januari 2019
    Richard heb je die BA foto toevallig ook op je telefoon? Wil je me die dan sturen? Thnx!